Nature Tourism Batu Ampar in Dabo Singkep

April 11, 2011 | 02:28

Nature Tourism Batu Ampar Dabo Singkep is one area where the existing tourist attraction in Dabo Singkep Linga District of Riau Islands Province. Batu Ampar natural attractions have beautiful natural scenery, and situated at the foot of the mountain in Dabo Singkep.

With a panorama of natural beauty, Batu Ampar has become one recreational destination for the Dabo Singkep and around which is always crowded on holidays or other days. Nature tourism Batu Ampar Dabo Singkep, available swimming-pool bathhouse is distinguished by the level of age visitors, for children who want to learn swimming and bathing pool for adults.

Wisata Alam Batu Ampar Dabo Singkep

Wisata Alam Batu Ampar Dabo Singkep merupakan salah satu daerah objek wisata yang ada di Dabo Singkep Kabupaten Lingga Provinsi Kepulauan Riau. Batu Ampar merupakan wisata alam yang memiliki pemandangan yang indah, dan terletak di kaki gunung di Dabo Singkep.

Dengan panorama keindahan alamnya, Batu Ampar telah menjadi salah satu tujuan rekreasi untuk masyarakat Dabo Singkep dan sekitar yang selalu ramai dikunjungi pada hari libur atau hari lainnya. Wisata alam Batu Ampar Dabo Singkep tersedia kolam-kolam pemandian yang dibedakan oleh tingkat pengunjung usia, untuk anak-anak yang ingin belajar renang dan kolam pemandian untuk orang dewasa.




Mileage to be able to get to Batu Ampar Dabo Singkep is not so much, because approximately 10-11 km from the center of Dabo, visitors can reach this place.

Jarak tempuh untuk bisa sampai ke Batu Ampar Dabo Singkep tidak begitu jauh, karena sekitar 10-11 km dari pusat kota Dabo, pengunjung dapat mencapai tempat ini.


Share this article :
 
Copyright © 2010-2012. PAPATITI ONLINE . All Rights Reserved.
Template modify by Creating Website